2013. november 10., vasárnap

Szólj Bele!

Avagy most csütörtökön én és a Teddyde csapata- na meg persze az iskola 9. 10.-es tanulói- ellógtunk egy egész tanítási napot a Szólj bele vitanap alkalmából. :) Ez a nap arról szólt számunkra, hogy betekintést nyerhessünk a vitakultúra alapjaiba, és elsajátíthassuk néhány elemét. Reggel a diákokat 2 csoportra (nálam = squadokra) osztották. Tehát volt egy Somosi squad és egy Salgói squad :)  Erre az alkalomra az iskola külön meghívott 2 vitában jártas szakértőt: Mikó Gábort és Kiss Lászlót, akik egy-egy csoporttal foglalkoztak egész nap. A csoportok kiválasztása úgy történt, hogy a diákok szemszín szerint sorrendbe rendeződtek és ezután stílusosan mindenki kapott egy Salgó vagy Somos nevet. Így alakultak ki a csapatok, akarom mondani squadok :) A Salgóiaknak és a Teddyde egyik csapattagjának Illés Lorettának, ill. többek között nekem is Mikó Gábor segített a vitatechnikák elsajátításában, míg ebben a Teddyde többi csapattagjának és a Somosiaknak Kiss László segített játékos illetve nem játékos feladatokkal :). Sajnos én nem tudom mi volt a Somosi csapatnál, így csak azt tudom elmesélni, hogy nálunk mi történt. Nálunk legelőször választani kellett egy párt és szembeülnünk egymással, majd egy megadott téma mellé kellett állnunk, vagy ellenezni azt érvekkel meggyőzve egymást. Ez a feladat 3x történt meg, persze mindig más partnerrel és témával. A témák többek között olyanok voltak hogy: "Kell e a sikeres élethez diploma?", "Jó lenne-e, ha az iskolában térfigyelő kamerák lennének mindenhol?", ...a harmadik feladatra sajnos már nem emlékszem :).
 A következő
 vitatéma ez volt: "Jó-e, hogy az érettségi előtt a diákoknak 50 óra közösségi munkát kell végezniük?". Innentől kezdve egyértelmű, hogy mi alapján vitatkozott a két csoport. Kezdő feladatként le kellett írnunk csapatonként egy-egy  lapra, hogy kinek mi jut eszébe a közösségi munkáról, és utána el kellett mondanunk, amit gondolunk. Ezek után a csapatok egymással szeme ültek, és próbálták egymást érvekkel meggyőzni több-kevesebb sikerrel.


Személy szerint nekem eléggé érdekesnek tűnt ez az egész nap. Eleinte még nem nagyon voltam oda érte, de aztán egyre jobb és jobb lett. A délelőttből én sokat tanultam, lehetne mondani hogy majdnem teljesen elsajátítottam a kulturált vitatkozás technikai alapjait stb :) A fentebb említett vitában én azok mellett álltam, akik szerint jó, hogy meg kell csinálni az 50 órát. A vita a vége felé kezdett átmenni valami másba...Ez a része nekem már annyira nem volt jó, ugyanis voltak emberek, akik mindenáron meg akarták értetni veled az igazukat, és akármit mondtál nekik, ők megint elmondták neked a véleményüket..., néha már kicsit durvább hangnemben, és szentül meg voltak győződve arról, amit mondanak és arról, hogy: DE EZ JÓÓ!!!. 
Miután ennek vége lett, lementünk a büfé elé, ahol 5 szakértő várt minket, de már nem a vitával kapcsolatban, hanem az önkéntességről beszélgettünk egy world café beszélgetés keretében. Itt mindenki 3 helyre mehetett, ahol a szakértők elmondták, hogy ők azon a területen mit is csinálnak, és utána lehetett kérdezni is tőlük. Nekem ez a része is nagyon tetszett. Sok érdekes dolgot megtudhattam az önkéntességről, és arról hogy mit lehet csinálni ebben az ötven órában. 

Ez egy remek nap volt, és szerintem nem csak én voltam így vele :) 

Üdv: Ármin


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése